سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اقصی

 

تصاویر مربوط به مسجد الاقصی در دوران قدیم، این تصاویر تاکنون با این پیوستگی منتشر نشده است.

تصاویری نادر از مسجدالاقصی در قدیم + عکس

تقریبا تمامی رسانه های جمعی در تعامل با قضیه مسجدالاقصی تنها به اتفاقات صحن این مسجد و احیانا رویدادهای پیرامون آن پرداخته اند اما آیا کسی از خود پرسیده است نتیجه حفاریهایی که نهادهای صهیونیستی در سطح زیرین مسجدالاقصی انجام داده اند چه بوده است؟ اینکه صهیونیستها زیر مسجدالاقصی چه کاری می کنند؟ این تصاویر تا شما را از کم و کیف اتفاقات زیر مسجدالاقصی آگاه می سازد.

حفاریهای زیر مسجدالاقصی را اینجا ببینید + عکس

 

منبع خبرگزاری قدسنا


نوشته شده در جمعه 88/9/20ساعت 11:33 عصر توسط اقصی
نظرات دیگران()

 

 

بسیاری از تاریخ نگاران عقیده دارند که تمامی سازمانهای یهودی و صهیونیستی که در عملیات یورش به مسجدالاقصی مشارکت می کنند به لحاظ فکری ریشه در اساطیر تلمودی و ادعاهای صهیونیستی دارند.  به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) 12 سازمان اصلی صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین حضور دارند که در واقع محور و هدایت کننده حرکت های افراطی جامعه صهیونیستی  علیه اماکن مقدس اسلامی و مسیحی شهر قدس به شمار می روند.این سازمانهای افراطی دوازده گانه صهیونیستی عبارتند از : 
1-جماعت احیای هیکل
جماعتی یهودی بسیار افراطی است که سعی می کند با جذب سایر سازمانهای هوادار تخریب مسجد الاقصی به یک سازمان بزرگ و واحد تبدیل شود. ریاست این سازمان افراطی را خاخام هلیل وایز برعهده دارد.
2-جماعت نگهبانان هیکل
این جمعیت متشکل از چهار سازمان افراطی است . در سال 1983 توسط خاخام یسرائیل اریل ، موشه نیمان
و مایکل بن حورین در منطقه یهودی نشین قدس تاسیس شد. رهبران این سازمان معتقدند برای احیای معبد حضرت سلیمان (ع) یا همان هیکل نباید منتظر معجزه بود بلکه باید دست به کار شد و مقدمات لازم را که همان تخریب مسجدالاقصی است فراهم نمود. این سازمان از سوی حکومت اسراییل، برخی سازمانهای ملی صهیونیستی و جمعیت های بنیادگرای مسیحی حمایت می شود.
 
3- به سوی جبل حامور
سازمانی دانشگاهی است که در واقع در زمینه ساخت هیکل نظریه پرداری می کند. اعضای این جماعت از ساکنان مستعمره یتسهار مثل خاخام یتسحاق شابیرا، دودی دودا کیویچ ، وشای داوییم و یوسی بلای هستند.

4-جنبش احداث هیکل
رهبری این جماعت را خاخام یوسف بوییم برعهده دارد. این جنبش هدف واقعی تاسیس خود را یهودی سازی حرم قدس شریف و بنای هیکل ادعایی  بر ویرانه های مسجدالاقصی عنوان کرده است. این جماعت اقدام به توزیع بروشورهای تحریک آمیز در خصوص تخریب مسجد الاقصی در مناسبتهای مختلف می کند.

5-مدرسه تفکر یهودیت
مدرسه  مذهبی است که توسط اعضای سابق جماعت افراطی کاخ تاسیس شده است. مقر این جماعت در نزدیکی منطقه مسلمان نشین قدس قرار دارد. هدف از تاسیس آن نیز تربیت نسلی از یهودیان عنوان شده است که ایمان کامل به تخریب مسجد الاقصی و بنای هیکل داشته باشند. این جماعت از حمایت مالی احزاب سیاسی راستگرای افراطی اسراییل مثل حزب موسوم به ملی – مذهبی مفدال برخوردار است.    

6-جماعت بنای هیکل
از جمله جماعتهای افراطی صهیونیستی است  که بیشتر در کار اجرای امورات مربوط به احیای شعائر ساخت هیکل تخصص دارد و ریاست آن نیز برعهده خاخام دیوید البائوم است.

7-جماعت اسراییل جوان
رهبری آن برعهده خاخام لخمان کاهانا است  که البته شهرت خود را اخیرا به دلیل ارادتی که به جماعت معروف کاهانا و رییسش داشته تغییرداده است. این جنبش بیشتر بر روی منطقه باب الواد در بخش قدیمی شهر قدس متمرکز شده است. این جنبش در سال 1983 زمینه یک درگیری خونینی را با فلسطینی های اهل قدس فراهم کرد که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از فلسطینی ها شد.

8-جماعت کاخ
از جمله جمعیت های مشهور یهودی هوادار تخریب مسجدالاقصی به شمار می رود. در سال 1972 توسط یک خاخام یهودی آمریکایی به نام مائیر کاهانا تاسیس شده است. از جمله معروفترین شاگردان مائیر کاهانا جودمان است که در 11 آوریل سال 1982 اقدام به یورش به مسجدالاقصی و هتاکی به این مکان مقدس اسلامی کرد.

9-جماعت امنای هیکل
سازمانی بسیار افراطی است که تلاش می کند با تخریب منطقه مسجدالاقصی آن را به عنوان مقر اصلی شهر قدس اشغالی قرار دهد. این سازمان دارای شعبه ای در ایالت کالیفرنیای آمریکاست که از طریق آن اقدام به جمع آوری کمک مالی برای خود می کند.

10-سازمان  تاج کاهنی
11-سازمانی است که ریشه ان به خاخام ابراهام یتسحاق کول برمی گردد. پیروان این جماعت عقیده دارند که طلایه دار جنبشی هستند که مسیر نهایی به سمت هیکل را رهبری خواهند کرد. این جماعت نقشه مهندسی جدیدی را برای احداث هیکل ادعایی طراحی کرده است.

12-جنبش بازگرداندن تاج
رهبری این جماعت بر عهده خاخام یسرائیل فویختوفر است که مجموعه ای از جوانان متعصب و متحجر را دور خود جمع کرده است و تلاش خود را بر روی مصادره خانه ها و تعدادی از ساختمانهای شهر قدس به بهانه اینکه روزی این ساختمانها متعلق به یهودیان بود، متمرکز کرده است.

13-جماعت سیطره بر مسجدالاقصی
اعضای این جماعت آشکارا دعوت به تخریب مسجدالاقصی و همچنین اخراج مسلمانان می کنند. از اهداف این جماعت همچنین یهودی سازی شهر الخلیل و سیطره بر مسجد ابراهیمی است که نام کنیسه ماکفیر برآن نهاده اند . از شخصیتهای بارز این جماعت خاخام یسرائیل آریل ، خاخام کورن  پدر معنوی شماری از یهودیان متعصبی است که در سال 1986 اقدام به یورش به مسجدالاقصی کردند.  / منبع خبرگزاری قدسنا


نوشته شده در دوشنبه 88/9/16ساعت 8:25 عصر توسط اقصی
نظرات دیگران()

گزارش محرمانه

گزارش محرمانه مرکز اطلاع رسانی قدس از طراحی هفت پروژه شهرک سازی جدید توسط حکومت اسراییل برای ساخت در شهر قدس اشغالی پرده برداشت که برخلاف توسعه شهرک گیلو که اخیرا مطرح شده دو پروژه با هدف جدایی شهر قدس از کرانه باختری و سایر پروژه ها نیز با هدف جدایی بخش قدیمی از سایر مناطق قدس شرقی تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری قدس (قدسنا) از بیت لحم در10کیلومتری جنوب شهر قدس، تحلیلگران و ناظران فلسطینی معتقدند این پروژه ها به مثابه اقداماتی است که اسراییل می کوشد از طریق آن پیامی را به طرف فلسطینی و جامعه بین الملل ارسال کند با این مضمون که " هرگونه سخن از تشکیل دولت آینده فلسطینی باید براساس واقعیت هایی باشد که اسراییل بر روی زمین آن را ترسیم می کند و اینکه از دید اسراییل شهر قدس باید خارج از دایره هرگونه حل و فصل سیاسی در آینده صورت گیرد.

در گزارشی که مرکز" اطلاع رسانی قدس" آن را منتشر و نسخه یی از آن در اختیار قدسنا قرارگرفت، اعلام شده است که " طرح های اسراییلی که حکومت این رژیم و شهرداری قدس آن را تهیه کرده فاش می کند که طرح توسعه شهرک گیلو تنها پروژه ساخت و ساز در دست حکومت اسراییل نیست بلکه این رژیم برنامه های گسترده یی را در قالب هفت پروژه دیگر همزمان با این پروژه برای بلعیدن شهر قدس در دستور کار قرار داده است.

این گزارش می نویسد: توسعه شهرک گیلو در واقع مقدمه و زمینه اجرایی شدن هفت پروژه بزرگ و گسترده تر از پروژه گیلو است که البته کابینه این رژیم منتظر است تا پیامدهای طرح توسعه گیلو را به نحوی با حکومت آمریکا حل و فصل نماید و آنگاه به ساخت این هفت پروژه بزرگ مبادرت نماید.

برپایه این گزارش، اسراییل چهارشنبه 18 نوامبر از ساخت پروژه جدیدی تحت نام  " نوف تسیون" خبرداد و مراسمی را نیز به مناسبت کلنگ زنی این پروژه جدید برگزار نمود که در این مراسم دانی دنون عضو حزب لیکود در کنیست اسراییل در آن حضور داشت. دنون در این مراسم اعلام کرد که پروژه نوف تسیون حق اسراییل در مالکیتش بر شهر قدس را به اثبات خواهد رساند. مهمتر از حضور دنون در این مراسم، مشارکت دیو آیکند نماینده کنگره آمریکا از ایالت نیویورک و عضو حزب دمکرات این کشور بود.

وی در این مراسم گفت: رییس جمهور اوباما در اعمال فشار بر اسراییل در خصوص شهرک سازی در قدس اشتباه کرده است چراکه قدس یک شهر یهودی است .

 

اما جزییات هشت پروژه در دست ساختی که قدس را خواهد بلعید:

 

الف : پروژه هایی که بخش قدیمی را از باقی مناطق قدس شرقی جدا می کند:

 

1-     منطقه گیلو: این منطقه در سال 1971 در دوران نخست وزیری گلدامایر ساخته شده است. 17 نوامبر جاری نیز حکومت اسراییل اعلام کرد که بنا دارد 900 واحد مسکونی جدید در این منطقه یهودی نشین بسازد. این واحدها قرار است در شمال شرقی کوه ابو غنیم در نزدیکی شهر بیت جالا در قدس اشغالی ساخته شود. هم اینک هشت هزار واحد مسکونی در این منطقه ساخته شده است که 35 هزار یهودی در آن زندگی می کنند. در صورت ساخت این 900 واحد شهر بیت جالا کاملا از بخش قدیمی قدس جدا خواهد شد.

2-      منطقه نوف تسیون: مراسم کلنگ زنی آن 18 نوامبر جاری با هدف ساخت 107 واحد مسکونی جدید برگزار شد. در این منطقه در حال حاضر 70 واحد شهرک نشینی برپا شده است. این منطقه یهودی نشین در راس کوه جبل المکبر در قدس واقع است. در صورت ساخت 107 واحد جدید بخشهایی از جبل المکبر و منطقه السواحره از بخش قدیمی جدا خواهد شد.

3-     منطقه مسوکویچ : این منطقه به نام میلیارد یهودی روسی تبار مسکوویچ که بیشترین پروژه های شهرک سازی در فلسطین را تامین مالی می کند، نامگذاری شده است. این منطقه در شمال جبل المکبر واقع است. 150 واحد شهرک نشینی دیگر قرار است در این منطقه ساخته شود که می تواند به عنوان طرح نهایی سلطه بر جبل المکبر توسط اسراییل نامگذاری شود. در صورت ساخت این واحدها منطقه سواحره و جبل الکبر تماما از بخش قدیمی قدس جدا خواهند شد.

4-     هتل شیبرد :  این هتل در منطقه شیخ جراح واقع است. جایی که شهرک نشینان با تقدیم شکایتی به دادگاه اسراییل مدعی هستند که منازل آن را از اعراب خریداری کرده اند. قرار است منازل اعراب را تخریب کرده و 350 واحد شهرک نشینی جدید در این منطقه احداث نمایند. این پروژه مکمل حلقه شهرک سازی پیرامون بخش قدیمی شهر قدس محسوب می شود.

5-     منطقه بسجات زئیف: از 20 سال پیش ساخته شده است. این منطقه یهودی نشین در شرق بیت حنینا در شمال قدس واقع است. هم اینک 12 هزار صهیونیست را در خود جای داده است. پروژه یی برای توسعه این منطقه تعریف شده است که با ساخت شمار زیادی واحد های مسکونی می کوشد اردوگاه شعفاط در قدس را از منطقه بیت حنینا جدا نماید. تاکنون حکومت اسراییل از تعداد واحدهایی که قصد احداث آن را دراین منطقه دارد، خبری ارائه نکرده است.

6-      دو منطقه دیگر(هنوز اسامی انان منتشر نشده است): قرار است این دو منطقه جدید در نزدیکی منطقه بیت صفافا در منطقه یی که متعلق به کلیساهای ارتدوکسی است ساخته شود. گفته شده بطریرک تیوفولوس این مناطق را برای مدت 99 سال برای جمعیت های شهرک نشینی اجاره کرده است. این دومنطقه جدید شهرک نشینی در صورت ساخت قدس را از شهر بیت لحم به شکل کامل جدا خواهد کردو تاکنون درباره تعداد واحدهایی که قرار است در این دومنطقه ساخته شود اخباری منتشر نشده است.

 

ب: پروژه هایی که با هدف جدایی شهر قدس از کرانه باختری و اراضی اشغالی سال 1967 تهیه شده اند: تا این شهر خارج از دایره مذاکرات برای تشکیل دولت فلسطینی قرار گیرد و مجددا براساس دیدگاههای رژیم اشغالگر قدس  مبنی بر " ابدی بودن قدس به عنوان پایتخت اسراییل " تاکید شود.

 

1-       منطقه E 1: ساخت و ساز دراین منطقه از دو سال پیش شروع شده است. در این منطقه در حال حاضر برای آموزش نظامی سربازان ارتش اسراییل استفاده می شود. همچنین مرکز بزرگ نگهداری منابع انسانی و تجهیزاتی پلیس نیز در این منطقه قرار دارد. گفته شده قرار است 3500 واحد مسکونی در این منطقه ساخته شود. این منطقه در قدس (شامل اکثر مناطق العیسویه، العیزاریه و خان الاحمر است) و امتداد آن به تجمع شهرکهای بزرگ کرانه باختری موسوم به " معاله آدومیم"  می رسد. هدف از ساخت این منطقه یهودی نشین ارتباط این منطقه به سایر تجمع های شهرک نشینی در محیط شهر قدس و در نهایت جدایی این منطقه از کرانه باختری است.

2-     منطقه قلندیا: منطقه بزرگ شهرک نشینی است که از دوسال پیش با ساخت 80 واحد مسکونی در مرحله اول آغاز شد. این منطقه در نزدیکی فرودگاه قلندیا در نزدیکی رام الله واقع است. هدف از توسعه آن نیز جدایی کامل شهر قدس از شهر رام الله در کرانه باختری است.

عیدالهادی هنتش کارشناس امور شهرک سازی اسراییل و عضو کمیته ملی دفاع از اراضی فلسطین در این باره معتقد است: این پروژه ها و سایر طرح های محرمانه  شهرک سازی در واقع تلاشی است از سوی اسراییل برای ترسم مرزهای دولت آینده فلسطین که می گوید فلسطین باید بدون قدس تشکیل شود./ خبرگذاری قدسنا


نوشته شده در دوشنبه 88/9/16ساعت 8:22 عصر توسط اقصی
نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
مردم ایران در اوج تنفر پرچم اسرائیل را آتش کشیدند
قطعنامه های بین المللی در رابطه با فلسطین
فرایند فریب رهبران ساف طرح های صلح
طرح های صلح خاورمیانه قسمت دوم
طرح های صلح خاورمیانه قسمت اول
21 اتفاق مهم درفلسطین در دهه اول قرن 21
جبهه نجات ملی فلسطین جبهه انقاذ
حبیب ثابت
[عناوین آرشیوشده]